You are here
Home > Actualitate > Anunţul de care toţi cumpărătorii de maşini second-hand se temeau! Ce au aflat
loading...

Anunţul de care toţi cumpărătorii de maşini second-hand se temeau! Ce au aflat

Un studiu realizat de o platformă online de verificare a istoricului maşinilor second-hand arată că mai puţin de 10% din totalul maşinilor rulate comercializate în România anul trecut au avut istoricul verificat. Majoritatea maşinilor mai vechi de 10 ani sunt cumpărate fără să o verificare prealabilă a istoricului şi kilometrajului.

Mai puţin de 10% din totalul maşinilor rulate comercializate în România, în 2017, au avut istoricul verificat, restul de 90% fiind cumpărate pe încredere, doar în baza informaţiilor furnizate de vânzător, reiese dintr-o analiză a pieţei auto second-hand realizată de portalul autoDNA.ro pe baza rapoartelor de verificare a istoricului maşinilor emise în 2017.

Datele mai arată că maşini ale mărcilor Volkswagen, BMW şi Audi sunt cele mai verificate de clienţii de automobile de ocazie din România.

„La nivel de 2017 am avut mai mult de 550.000 de maşini la mâna a doua aduse în România din alte ţări, dar şi peste 500.000 de reînmatriculări ale maşinilor aflate deja în ţară. Dintre toate aceste tranzacţii cu maşini rulate mai puţin de 100.000 de automobile sunt verificate profesionist în vreun fel, online sau fizic, în vederea achiziţiei”, estimează Răzvan Pavel, managing partner autoDNA.ro.

Comerţul cu maşini rulate a devenit sălbatic în 2017, pe fondul dorinţei clienţilor din România de a avea o maşină, dar şi pentru că acest lucru a fost mai accesibil ca niciodată, prin dispariţia timbrului de mediu.

Piaţa maşinilor aduse din alte ţări a crescut cu peste 85% în 2017, la circa 550.000 unităţi, numărul de tranzacţii cu maşini deja înmatriculate în România s-a dublat (+100%) în 2017, la circa 500.000 cazuri.

„În faţa unei pieţe foarte puţin transparente clienţii cei mai puţin informaţi sunt victime sigure pentru vânzătorii neoneşti şi sunt păcăliţi nu o dată, ci de trei ori! 1. Cumpără maşini despre care nu ştiu mare lucru. 2. Plătesc mai mult decât face în realitate maşina respectivă. 3. Au costuri mari de exploatare. Riscul nu este doar al cumpărătorilor, ci şi al finanţatorilor – companiile care finanţează achiziţia de maşini rulate prin instrumente ca leasing-ul auto sau creditul auto”, a explicat Răzvan Pavel, citat de capital.ro.

Lasă un răspuns

Top