You are here
Home > Accidente > Nereguli grave la service-urile auto! Contra unei sume da bani, mecanicii elimină filtrul de particule
loading...

Nereguli grave la service-urile auto! Contra unei sume da bani, mecanicii elimină filtrul de particule

O afacere ilegală ne otrăveşte aerul! Mulţi şoferi cu maşini diesel renunţă la filtrul de particule, pentru a scăpa de costurile înlocuirii. Apoi trec de Inspecţia Tehnică Periodică pentru o sumă modică: 50 de lei. Într-un material filmat cu o cameră ascunsă, reporterii Observator au demascat neregulile grave din service-urile auto. Când au văzut imaginile, inspectorii RAR au pornit în control şi au dat amenzi de peste 15 mii de lei.

Filtrul de particule al maşinii este, mai devreme sau mai târziu, o bătaie de cap în viaţa oricărui şofer care conduce un diesel. În România însă, orice problemă are rezolvarea ei. În cazul de faţă, service-urile care se oferă să elimine acest filtru.

Chiar dacă operaţiunea este ilegală, clienţi sunt mulţi. Ne-am oprit la un astfel de service din Capitală.

Niciun cuvânt despre urmările pe care le implică afacerea: creşterea nivelului noxelor pe care filtrul distrus nu le mai reţine. Mergem mai departe şi găsim o altă ofertă, pe bani mai puţini. Între 200 şi 350 de euro. Mecanicii sunt conştienţi că încalcă legea.

Am mers cu imaginile la cei ce la Registrul Auto Român, iar o echipă de inspectori a plecat în control.

În prezenţa lor, mecanicii care mai devreme ne-au promis anularea filtrului de particule au uitat. oferta. Efecte sunt însă şi asupra sănătăţii populaţiei. Gazul toxic eliminat de motoarele diesel este cancerigen.

Doar în ultimele 3 luni, RAR a dat amenzi de peste 320 de mii de lei serviceurilor care făceau modificări neautorizate autoturismelor.

Registrul Auto Român a pornit în căutarea unităților service care dezactivează filtre de particule. Operațiunea este ilegală în toate statele și are efecte grave asupra calității aerului.

RAR: Sistemul de înregistrare video este obligatoriu pentru staţiile de ITP
RAR va efectua controale inopinate în diferite unități de service pentru a descoperi locurile în care mecanicii le propun eliminarea DPF-ului. Amenda pentru unitățile service care efectuează asemenea lucrări este de până la 10.000 de lei.

Cum arată un filtru de particule (DPF) înfundat , Vezi aici ANUNT anulare DPF

Unul dintre cele mai controversate sisteme apărute la noile versiuni ale motoarelor diesel este filtrul de particule. Principalul rol al acestuia este de a reduce poluarea, prin „prinderea” particulelor eliberate după ardere, cele mai importante fiind cele de carbon.

Eficiența acestor sisteme este remarcabilă, ajungând de cele mai multe ori la reținerea a 85% din particulele nocive sau chiar și la 100%. Dar te-ai întrebat vreodată cum arată un filtru de particule înfundat?

Un nou filtru de particule costă peste 1.000 de euro, iar mulți români și-au dezactivat acest sistem de depoluare odată ce s-a defectat. Operațiunea de eliminare a DPF-ului costă în jur de 1.000 de lei în diferite unități service care își fac reclamă în mediul online cu posibilitatea efectuării acestor modificări.

Talonul mașinii va fi suspendat automat odată cu expirarea ITP-ului! De când se aplică noua lege
În cazul în care o mașină este depistată în trafic sau la Inspecția Tehnică Periodică cu un filtru de particule anulat sau îndepărtat, vehiculul nu va primi viza ITP și talonul va fi suspendat până la remedierea defecțiunii.

Filtrul de particule a fost dezvoltat inițial pentru motorizările diesel, însă constructorii de automobile au început să monteze asemenea dispozitive și pe motoarele alimentate cu benzină prin sisteme de injecție directă.

Schimbări la Mini: filtru de particule pentru motoarele pe benzină
Particulele sunt dăunătoare atât pentru mediu, cât și pentru corpul uman. Odată ajunse în sistemul respirator, acestea sunt prea mici pentru a putea fi filtrate și intră direct în plămâni și apoi în sânge. Pe termen lung, particulele pot duce la cancer, afecțiuni respiratorii și alte boli.

Evitați cu orice preț eliminarea filtrului de particule și conduceți într-o manieră în care să vă asigurați că acesta nu va fi înfundat. De notat faptul că un EGR defect va duce și la o avarie la DPF, iar orice problemă la turbosuflantă sau la motor poate să ducă ulterior și la o defecțiune a filtrului de particule.

Cum exploatezi corect un motor diesel? Sfaturi pentru a crește fiabilitatea în timp.
Mașinile echipate cu filtre de particule moderne efectuează periodic regenerări ale acestei componente. Procedura este automată și uneori este însoțită de un martor specific în bord. Chiar și când nu există un martor care să alerteze șoferul de o regenerare a DPF-ului, acțiunea poate fi sesizată de șofer atunci când motorul operează la o turație mai ridicată atunci când este la ralanti.

În unele situații, regenerarea DPF generază fum, de obicei negru, însă nu este obligatoriu ca acesta să fie vizibil. Atunci când începe o regenerare, un motor va injecta mai mult carburant în camera de combustie pentru a crește temperatura în filtrul de particule și pentru a permite arderea depunerilor.

Jumătate din maşinile verificate în trafic anul trecut de RAR aveau probleme tehnice

sursa olx.ro

Lasă un răspuns

Web Development, Web Application, E-commerce Website, Android apps, Web Design, And Much more.

Details

Top