Fata cu newsfeedu, Dezvaluiri din secolul 22 Actualitate Articole Diverse Educational EVENIMENTE Life Lifestyle Londra media Neinteresante NEWS NEWS Online Povesti Reteta Romania Sanatate SHOWBIZ Social Spiritualitate Tips&tricks UK by admin - decembrie 26, 20170 Buna dimineata, domnilor, Fata cu newsfeedu uimeste cu dezvaluirile ei Epoca moderna a adus cu ea schimbari majore pe plan social. Cand vine vorba despre interactiunea dintre masculin si feminin, lucrurile sunt cu atat mai interesante. Pana nu demult, daca ne uitam la generatia parintilor nostri – ajunsi acum la varsta a doua, la 25 – 27 ani barbatii se insurau iar femeile la 20 – 25. Putem conchide, deci, varsta la care sexul puternic devenea din baiat – barbat, iar sexul frumos din fata – femeie. Daca ne uitam si mai mult inapoi, la bunicii nostri spre exemplu, media de varsta scade si mai mult. Progresul a adus cu sine comoditatea, relaxarea; focusul s-a mutat dinspre familie (asa-zisa celula de baza a societatii) inspre individ. Nu mai vorbim despre fundamente si principii morale, vorbim despre dezvoltare personala. Verbul utilizat nu mai este „a fi”, focusul s-a mutat pe „a avea”. Impactul este unul foarte mare. Haideti, domnilor, sa le luam pe rand. Ma adresez voua cu intaietate, pentru ca sunt de moda veche si refuz sa ma supun curentului de pseudo-feminism tot mai la moda azi. Despre egalitate nici vorba, daca egalitate ofera contemporaneitatea, prefer societatea usor patriarhala a decadelor trecute. Iata si de ce spun asta: sub presiunea consumerismului actual si a competitiei acerbe intre indivizi, predomina dorinta de a avea. A avea un apartament proprietate personala, unul care sa implineasca cerintele burlacului desavarsit: o camera de jocuri numai a lui, open space pentru entertaining etc. A detine o masina, preferabil 5-7 ani vechime, nu mai mult. Si clar, a doua mana; noua e prea scumpa iar trei proprietari inseamna deja prea mult, nu mai stii istoricul, masina nu mai prezinta incredere. Fascinant comportamentul masculin aici, se poate spune ca barbatii iubesc masinile precum iubesc femeile. Mai departe vorbim despre ultima generatie de tehnologie: a avea tv smart, telefon smart – ecrane cat mai mari, pixeli cat mai multi; smart watch, ca se merge la sala si altfel alergi cand stii si ce puls ai si cate calorii ai ars. In materie de fashion lucrurile stau la fel. Industria modei a inteles ca barbatul contemporan cumpara haine si accesorii deopotriva cu femeia. Vrea si el sa aiba. Si urmeaza acelasi trend: slim fit e so last season, skinny si super skinny se regasesc pe buzele barbatilor din ce in ce mai des. Toate acestea sunt greu de obtinut, cu tot avansul tehnologic, dezoltarea economica – recte cresterea salariala si politicile de sprijin ale statului; e greu din simplu student sa ajungi sa detii toate cele mentionate mai sus. Casa o iei prin programul Prima Casa, de masina strangi cumva bani si o aduci din Germania (de la o doamna in varsta, desigur), tot ce e smart iei pe cardul de cumparaturi la „oferta”, cat despre toale – acolo se duc primii bani cand intra salariul: shopping la mall. Abia acum baiatul devine barbat – o data cu puterea de achizitie. Trebuie, deci, sa treaca ceva ani si sa castige ceva banuti, de unde astazi sexul puternic aflat sub pragul de 27 este de voie catalogat baiat. Chiar si dupa, el ridica din spranceana cand i se spune barbat. Cumva asociaza acest termen cu „batran”, „trecut”, „ofilit”; percepe ca ceva nu e in regula. Pana pe la 29, chiar 30 am intalnit acest tipar. Deja dupa pragul de 30, cumva se remneaza, nu se mai poate eschiva si isi asuma statutul. Intelege ca de aici incolo urmeaza etape serioase pe care va trebui sa le parcurga. Si mai trec niste ani de nelinisti si crize de identitate pe care barbatii nostri le vor experimenta (observatiile pe acest subiect, mai pe larg, urmeaza intr-o postare ulterioara). Domnilor, insusi conceptul acesta inselator de „dezvoltare” va intarzie dezvoltarea insasi. Vorbeam de calorii mai sus – se poate observa usor ca azi, expertul in materie de calorii si nutritie este barbatul. Femeia, nu mai este principalul consumator cand vine vorba de produse de slabit si intretinere. Ba mai mult, barbatul vine puternic din spate si pe piata de remodelare corporala. La acelaleasi saloane intalnim deopotriva femei si barbati. Domnele merg, in general, sa scape de vergeturi si celulita. Prima apare indeosebi post partum iar cea din urma este un „cadou” facut de genetica sexului slab. Domnilor, ce impulsuri va indeamna spre astfel de saloane? Dorinta de a arata mai bine a dus la nasterea unor complexe barbatului nostru. O intreaga industrie vine in sprijinul lui, sa-i implineasca nevoia de frumusete proprie, de multumire de sine. De la suplimente la aparate cu diverse functionalitati, la cosmetica si manichiura. Doamnelor, grabiti-va sa prindeti loc la pensat, epilat si mani/pedi. Sa nu uitam de solar. Da, pentru ca si masculinul s-a deprins cu acest obicei. Am vorbit pana acum despre pasii pe care ii face baiatul nostru pentru a deveni barbat. Am incercat si o incadrare cronologica a acestora – am aflat cum si cand devine barbat. Insa cum si cand devine el domn? Pentru ca domnul este inainte de toate, el exista inainte de a avea ceva. Se are pe sine, se descopera, se formeaza si continua sa fie un domn. Un domn nu este critic, el stie sa corecteze cu finete o femeie sau barbat deopotriva, pentru ca isi cunoaste proriile limite, nu este atotstiutor si aceeasi parere o are si despre ceilalti. Un domn stie ca educatia reprezinta in sine un proces continuu de invatare, ceea ce il face sa accepte sa fie corectat si sa nu perceapa asta ca un afront personal. Un domn nu cauta sa provoace, sa se certe, el nu ridica tonul, el argumenteaza elegant. Uneori, usturator de elegant. El castiga respectul, nu il impune. Un domn este sincer pentru ca minciuna si ascunzisurile sunt proprii caracterelor slabe. Comunica fara jena, pentru ca a inteles ca acolo sta curajul, nu in tacere sau negare. Si dumnealui este ingrijit, cu bun simt, nu opulent. Este imbracat bine, nu extravagant. Se face observat prin postura, nu prin toale. Tinuta lui este simpla si cu bun gust, fie ea casual, eleganta, sport sau de gala. Privirile, el le atrage cu privirea, nu cu opulente. Contemporan, si el deci, in pas cu vremurile lui, el nu urmareste sa detine. El cauta sa fie. Educat, respectuos, altruist, iubitor de frumos, cu bunul simt la el. Iubeste si respecta femeia. Nu mama, iubita, sotia samd. Femeia – caci nu numai el are mama, iubita, sotie. Pe rand femeia devine toate acestea. Oricare femeie. Si el stie si respecta asta. Nu are batista la el dar are servetele. Se opreste sa ajute la nevoie. Are un umar de oferit si o mana de intins. Se ridica frumos sa cedeze locul sau unei femei. Oricare femeie. Cu atat mai mult o batrana sau o femeie insarcinata. M-a intristat teribil sa vad barbati aliniati pe scaune in metrou sau autobuz, in timp ce numeroase femei stateau in picioare. Da, suntem deopotriva obositi, muncim; si femei si barbati. Ca de, doamnele au vrut egalitate. Insa, de cele mai multe ori, munca unei femei nu se opreste la serviciu. Ea mai creste un copil, mai face o mancare, uda o floare etc. Cu alte cuvinte, ingrijeste de casa ei. Un domn stie ca un barbat este mai puternic fizic decat o femeie. Stiinta a dovedit ca la aceeasi varsta si aceeasi greutate, un barbat are cu 30% mai multa forta decat o femeie. O lege apropiata guverneaza si rezistenta fizica. Dar numai un barbat educat are acces la aceste informatii. Si cum spuneam, domnul este educat. Poate nu din familie sau din scoala, dar el cauta sa se educe. Tot din considerentele mai sus mentionate, domnul cara sacosi cu fruntea sus si deschide usi pentru femeia din imediata lui apropiere. Stie cand sa intre primul si cand sa o lase pe ea sa intre prima. Merge el pe exteriorul trotuarului si protejeaza femeia indiferent de circumstante. Si o respecta la fel. Un domn ii ofera haina sa femeii care tremura de frig. Oricare ar fi ea, fara subintelesuri – face asta altruist si sincer. El trage scaunul pentru femeia impreuna cu care ia masa. Face el onorurile la masa si se ofera elegant sa ii aprinda tigara. Un domn deschide portiera pentru femeia din dreapta lui pentru ca stie de ce e asta obiceiul. Tot educatia l-a ajutat sa inteleaga. Un domn se ofera sa ajute o femeie sa-si dea jos haina la sosire si sa-si puna haina la plecare. Toate cele de mai sus se compun intr-un omagiu adus femeii. Pentru ca, odinioara, barbatul intelese ca femeia trebuie alintata si iubita si vazuta frumoasa. Astfel, domnii au decis sa faca felurite concesii femeii si sa o rasfete cu bunavointa. Astazi, mai mult ca oricand, societatea are nevoie de domni. Femeia are nevoie de domni ca sa nu se piarda pe sine. Pentru ca este capabila sa-si procure toate cele necesare traiului, uneori chiar traiului bun. Femeia merge la scoala, urmeaza studii superioare, lucreaza – deci castiga bani; ea este autonoma, chiar prospera. Insa nu-si poate procura bunavointa, ca nu se vinde la kilogram. Isi permite haine, parfurmuri, bijuterii si concedii; isi plateste singura consumatia, se intretine singura si poate functiona singura. Dar nu vrea asta, chiar daca poate. Ea vrea sa functioneze langa un domn. Va castiga la fel, va fi autonoma in continuare, impartind totul cu un barbat frumos – domnul ei. Pentru ca alinturi nu isi permite, nici alea nu se vand la kilogram.Da, femeia de azi isi poate cumpara singura flori; nu o face pentru ca nu are nevoie de un simbol al independentei ei, dimpotriva, ea asteapta florile lui, simbol al legaturii, al interdependentei, si mai mult – acceptarea acesteia din urma. Draga domnule, tot ce femeia nu isi cumpara, ea asteapta de la tine. Restul le va obtine impreuna cu tine – de la casa, masina, pana la ultimul maruntis necesar existentei comode. Inainte sa te preocupi cu bife pe lista ta de barbat, ingrijeste-te sa devii un domn. Unul oarecare.