You are here
Home > Actualitate > Certificat de vaccinare COVID. De unde se poate descărca certificatul verde COVID. Cum se poate intra în posesia documentului
loading...

Certificat de vaccinare COVID. De unde se poate descărca certificatul verde COVID. Cum se poate intra în posesia documentului

Certificatul de vaccinare COVID este la un pas să fie disponibil în România și la nivel european începând cu data de 1 iulie 2021, adică de joi. Secretarul de stat în MS, Andrei Baciu, a explicat de unde se poate descărca certificatul verde COVID. Cum se poate intra în posesia documentului dacă nu ai acces la internet.

Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătății, a vorbit, duminică, la Digi24, despre site-ului de unde, de la 1 iulie, adică de joi, va putea fi descărcat certificatul de vaccinare COVID. Acesta va fi folosit în primul rând pentru a călători mai ușor în străinătate.

Certificatul de vaccinare COVID, aproape gata
Andrei Baciu a explicat, la Digi 24, că Guvernul pregătește legislația aferentă și că vor exista și alte modalități prin care cetățenii vor putea ajunge în posesia documentului. Acesta va putea fi ridicat și de la direcțiile de sănătate publică sau de la medicii de familie. Mai mult, se va organiza un call center, dar și un grup de soluționare pentru probleme neprevăzute care ar putea apărea și pentru eventuale excepții.

Suntem în linie dreaptă pentru folosirea acestui certificat digital european pentru COVID-19 sau certificat de călătorie, cum îi mai spunem noi. La 1 iulie, peste câteva zile, va intra în funcțiune și în România, s-a muncit mult în ultimele luni de zile pentru a finaliza toată această procedură.

Cum va fi folosit documentul și de unde va fi descărcat
Documentul va dovedi că am trecut prin boală, că avem imunitate, că ne-am vaccinat sau că avem un test negativ la boală. Totul se rezumă la un cod QR, care va putea fi scanat și va facilita trecerea la frontieră.

Certificatul va putea fi descărcat de la 1 iulie de pe platforma pusă la punct de STS și ca va fi disponibilă la adresa: certificat-covid.gov.ro.

„Existența acestui certficat digital european facilitează, practic, transportul și călătoria în interiorul spațiului european. Pe această platformă vom intra, ne vom face un cont cu o adresă de email și vom primi un link pentru a verifica dacă suntem cine pretindem că suntem. O să fie necesare câteva date de autentificare pentru a fi siguri că cel care îl solicită este și persoana care îl primește. Accesăm acel link și el ne va duce către platforma respectivă, de unde putem să descărcăm certificatul care va fi valid pentru noi pe una dintre situațiile mai sus enumerate„, a mai arătat secretarul de stat.

Cum se descarcă fără internet
Pentru persoanele care nu au acces la internet, cum s-a procedat și la programare la vaccinare, va exista posibilitatea ca aceste certificate să poată fi descărcate fizic în două feluri: fie cu ajutorul medicului de familie, fie cu ajutorul direcției de sănătate publică din județul aferent. Ele vor putea ridica documentul și în format metric, pe hârtie, și va conține și codul QR respectiv, care se scanează la punctele de trecere a frontierei.

„Este un lucru foarte simplu, cum facem și cu biletul de avion, mergem sau cu telefonul, sau cu hârtie unde este imprimat codul QR. Important este să existe codul QR, fie că este o poză pe telefon, pe WhatsApp etc sau pe hârtie”, a explicat Andrei Baciu.

El a dat asigurări că platforma STS este în așa fel concepută, încât garantează că datele personale rămân în țară și nu sunt stocate nici măcar la punctul de trecere a frontierei. Prin codurile QR nu se verifică datele, ci autenticitatea lor, și nu se rețin date, a punctat secretarul de stat.

Perioadă de tranziție de șase săptămâni
„Mai este un element important. Sunt diverse situații, diverse excepții pentru care ai nevoie oricum de timp. Să vă dau un exemplu: o persoană care s-a vaccinat undeva în spațiul european cu o primă doză, după care vine și se vaccinează în România și solicită imediat după vaccinare certificatul care să-i ateste că are doza completă de vaccin. Trebuie ca sistemul să recunoască cea de-a doua doză ca fiind cea care încheie vaccinarea pentru tipul de vaccin ales”, a mai arătat Andrei Baciu.

„Pentru orice fel de situații speciale, pentru orice fel de excepții o să avem și un call-center, unde vor putea suna oamenii care au tot felul de situații”, a menționat secretarul de stat.

De la 15 august certificatul digital european nu va fi obligatoriu, ci este doar un document care va ușura situația celor care călătoresc, pentru i-ar putea scăpa, de pildă, de carantina ce ar putea fi impusă în anumite țări sau la revenirea din anumite țări.

Andrei Baciu a mai spus că toate aceste aspecte vor fi reglementate săptămâna viitoare printr-o ordonanță de urgență, care va transpune și regulamentul european în domeniu. „Suntem pregătiți pentru a lansa această platformă”, a asigurat Andrei Baciu.

Sursă foto: Dreamstime

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Top